Petra Clinic je moderní klinika zabývající se již dlouhá léta neinvazivními metodami hubnutí a omlazení. V dnešní době vlastní zhruba 30 lékařských přístrojů, které mezi sebou kombinují tak, aby nabídli zákazníkům maximálně individuální péči. Tento přístup si získal mnoho klientů a dnes je Petra Clinic vyhlášenou klinikou estetické medicíny s pobočkami v Praze a Karlových Varech. Právě díky svým vynikajícím výsledkům se podílejí i na klinických studiích a spolupracují s lékaři z celého světa.

Petra Řehořková, zakladatelka Petra Clinic, vybudovala vše úplně od nuly. Začínala se speciálním cvičením, řešila prvotní radosti i neúspěchy a dnes je majitelkou kliniky. Jak zvládla vybudovat svůj byznys? O to se s námi podělila v našem rozhovoru.

Jaké byly úplné začátky Vašeho podnikání?

Mám 3 syny. Toho prvního jsem si dala do klokanky a věděla jsem, že bych chtěla vytvořit speciální cvičení pro ženy v Odoleně Vodě. Tak jsem vymyslela systém cvičení na speciálních stolech a to se velice uchytilo. Lidé byli nadšení, měla jsem obrovskou klientelu. Tak jsem k tomu přidávala různé přístrojové metody, které v ČR ještě nebyly moc známé. Neměla jsem žádný kapitál, takže všechno šlo přes leasingy. Vše jsem vybudovala úplně od začátku. Práce mě stále baví a během té doby jsem si kolem sebe vybudovala tým naprosto perfektních lidí, který filozofii této práce nese se mnou. Pracujeme prostě jinak než ostatní.

Jaká je tedy filozofie Petra Clinic?

V zásadě je klient na prvním místě. Potřebujeme, aby byly uspokojeny všechny jeho potřeby. Neřídíme se typem přístroje, na kterém ho budeme ošetřovat, ale právě díky tomu, kolik přístrojů máme, si můžeme dovolit řídit se opravdu individuálními požadavky klienta. To znamená, že vždy vycházíme z toho, co zákazník chce a k tomu přizpůsobujeme ošetření. Klient by se tu měl cítit velmi pohodlně a komfortně, měl by si ošetření užít. Nemělo by to být jen o tom, na co je ošetření určeno, ale mělo by přinést i další benefity, což se nám daří.

Potýkala jste se na začátku nebo v průběhu Vašeho podnikání s překážkami?

Určitě to nešlo hladce. Už při první koupi přístroje byl problém, protože částky jsou obrovské. Ale nakonec se to povedlo. Problémem bylo i sehnat personál, pro který by tato práce byla srdcovou záležitostí. Nebylo jednoduché najít ideální prostory. Také mi zhruba 3 roky trvalo, než jsme získali statut nestátního zdravotnického zařízení. Vše šlo ale krůček po krůčku.

V jakém stádiu je Petra Clinic teď?

Petra Clinic je s.r.o. Máme zhruba 18 zaměstnanců a 2 pobočky – jednu zde ve Vodičkově ulici v Praze a druhou v Karlových varech. Snažíme se udržet naši činnost pouze na 2 pobočkách, protože si chceme udržet vysokou kvalitu služeb. V momentě, kdy bychom měli poboček více, tak by již nebylo možné si je sama ohlídat. Máme teď nově ve Vodičkově ulici malé informační centrum nebo třeba nabízíme bezplatné konzultace. Ve spolupráci s lékaři v Kanadě a USA se vzděláváme v onkoestetice, která je u nás ještě úplně tabu. Rádi bychom směřovali i k tomuto oboru.

Pořádáte nějaké akce?

Určitě. Pořádali jsme jako sponzoři dětské dny, různé taneční maratony. Děláme dny otevřených dveří. Jsme partnery pořadů, jako např. Jste to, co jíte, Nahá jsi krásná, Mladší o pár let a teď nově hodně spolupracujeme s nadací Kapka naděje. Také jsme registrovaní jako Dobrý Anděl. Každý měsíc přispíváme pravidelnou částkou. Potom máme okolo sebe různé lidičky, u kterých víme, že potřebují pomoci, a tak se je snažíme podporovat. Máme toho poměrně hodně a snažíme se jít tímto směrem.

Jak si vybíráte lidi do svého dream teamu, o kterém už jste mluvila?

Nedělám si žádné konkurzy. Takže dám buď na doporučení, nebo, a to je nejčastěji, k nám přijde někdo s tím, že by u nás chtěl pracovat. Pokud už při prvním pohovoru poznám, že je to jeho srdeční záležitost, tak si ho vyzkouším, on si vyzkouší práci u nás a pak se domlouváme jak dál. Už ale ty správné lidi poznám. Opravdu nedám na dokonalý životopis. Je to skutečně o tom, že ti lidé dělali spoustu různých zajímavých profesí před tím a najednou se ocitnou u nás a jsou jako ryby ve vodě. Je vidět, že péče o lidi a emoční inteligence je u nich na takové úrovni, že jsou pro tu práci jako dělaní.

Jaké máte vzdělání?

Mám vysokoškolské vzdělání – obor Wellness specialista. Původně mám zdravotnické vzdělání v oboru dětská zdravotní sestra. Vzdělání dále Doplňuji různými akreditovanými kurzy v oboru, např.kosmetičký, masérský kurz apod. tak, abych vzdělání měla co nejširší. Zároveň se věnuji i různým lékařským akcím, nyní mě čeká kurz pitvy hlavy.

Jaký je Váš názor na tradiční vzdělávací systém?

Myslím si, že školství u nás není úplně ideální. Říká se, že se člověk nejvíce naučí praxí a je to pravda. Je jasné, že nemůžete dostat ve škole tolik, co nám přinese praxe v oboru. Člověk by měl získat ve škole široké povědomí o všech oblastech týkajících se jeho života, ať už je to ekonomika, biologie, právní povědomí. Pak by se měl dát tím užším směrem, kterému se věnují vysoké školy. každý by měl dosáhnout takového vzdělání, kterého je schopen a které ho uspokojí. Potom se může ubírat už jen tím směrem, který ho baví.

Jak vypadá Váš běžný den?

Můj běžný den má asi 50 hodin (smích). Ráno vstávám velmi brzy kolem 5. hodiny. Připravuji snídani, budím své 3 syny a manžela. Odjíždíme do školy. Potom je to variabilní. Snažíme se hodně přizpůsobit dětem. Vracíme se společně domů, s manželem společně pracujeme na vedení firmy. Kluci si spolu vyhrají, já se věnuji i domácnosti. Večer chodíme brzy spát. Ještě si třeba před spaním čteme nebo pouštíme pohádky. Víkendy se snažíme trávit společně. Vymýšlíme nějaký program nebo výlet.

Co děláte ve svém volném čase?

Alespoň 3x až 4x týdně si vždy udělám čas na cvičení ve fitness. Třeba mám takový rituál, kdy pravidelně o víkendu chodím do posilovny nebo běhat ráno, ještě než se děti vzbudí, a vždy cestou zpátky donesu čerstvé pečivo a doma potom přichystám snídani. Ráda chodím do kina a do divadla,miluji muzikály.

Co děláte pro svůj osobní rozvoj?

Neustále se vzdělávám, navštěvuji různé semináře a kurzy. Uvažuji o další vysoké škole. Také teď dělám zkoušky na soudního znalce v oboru sport a kosmetické služby. Studuji neustále nové věci, čtu hodně odborných časopisů, i když jich je stále málo. Baví mě herectví. Takže si občas v nějakém filmu zahraji vedlejší roli. Tam si hodně psychicky odpočinu.

Používáte Vy sama procedury, které tady nabízíte?

Rozhodně. Každý přístroj, který zakoupíme, testuji nejdříve na sobě. Chci vědět, jaké má účinky, jestli se na naši kliniku hodí, jestli bude přínosný. I všichni zaměstnanci procházejí našimi procedurami.

Jak to vypadá, než schválíte přístroj, který k Vám na kliniku pořídíte?

To je docela složitý proces. Přístroj vždy vyzkouším přímo ve firmě. Spolupracujeme s firmami, u kterých vím, že jsou přístroje opravdu kvalitní. Sleduji, zda má přístroj klinickou studii a veškeré záležitosti k tomu, aby mohl být provozován v České republice. Potom ho zkouším na sobě, vidím jaké má parametry, sílu, jak vypadá výsledek a potom se rozhoduji, zda ho pořídím do našeho portfolia.

Je něco, co vnímáte na podnikání negativně?

Trošku negativní je to, že nemáte moc soukromí. Pokud podnikáte, obzvláště ve službách, znamená to, že nemůžete nikdy úplně vypnout. Vždycky je riziko investice, pokud potřebujete větší kapitál. V tomto oboru obzvlášť, protože je to neustále se opakující investice. Tato práce je ale hezká a potom i s těmito novými přístroji máme obrovské úspěchy.

Proč si myslíte, že je Vaše podnikání úspěšné?

Je to o přístupu k lidem. Pro každého se snažíme najít variantu, která mu bude maximálně vyhovovat. Jsme časově velmi flexibilní, našimi klienty jsou Češi, ale i cizinci, neděláme rozdíl mezi klasickým klientem a celebritou. Přístup je velice osobní.

Co se týká přímo mé osoby, tak já jsem dravec. Nejdřív jsem moc chtěla malou firmu, pak mě začalo bavit dávat kamarádkám na mateřské práci, aby si také přivydělaly. Takže jsem přijímala brigádníky. Tento systém se začal rozjíždět. Pořád jsem podnikání chtěla posouvat dát, jsem cílevědomá. Nebylo to vůbec s prvotní myšlenkou – Já z toho vybuduji kliniku, naopak to byl úplně přirozený a pozvolný průběh. Manžel mi začal pomáhat v marketingu, který také měl svůj vývoj. Když jsem začínala, tak vlastně ještě nebyl pořádně internet, nebyly mobily. Prošli jsme si takovým zvláštním obdobím. Když dnes přednáším na vysoké ekonomické škole jako externista marketing malých firem, tak těm studentům často nedochází, že se to za těch 15 let opravdu dramaticky změnilo (smích). Já jsem si prošla marketingem od vylepování letáků a dnes máme SEO optimalizační tým. Takže je důležitá i schopnost učit se novým věcem, schopnost vzdělávat se v oboru.

Inspirujete se někde?

Určitě. Účastním se spousty veletrhů. Jsem většinou zvaná, protože jsme jako pracoviště velice úspěšní a pomáháme při klinických studiích. Své zaměstnance s sebou beru na různé dovolenkové, ale zároveň studijní pobyty, aby si sami vyzkoušeli, jak vypadají v cizině wellness procedury. Byli jsme třeba v Egyptě, na Djerbě, letos se chystáme do Řecka. Chci, aby zažili i kulturu jiných států. Spolupracujeme s Marokem, Dubají. Dokonce k nám jezdí lékaři z Dubaje, kteří se naopak inspirují u nás. Dostali jsme dokonce i několik nabídek, abychom v Dubaji otevřeli pobočku, k čemuž jsme zatím nepřistoupili. Velmi Ráda cestuji. I když cestuji soukromě, tak vždy poznávám svůj obor v jiných zemích

Myslíte si, že může podnikat každý?
Rozhodně ne. Musíte mít na to náturu a obrnit se trpělivostí. Znám spoustu šikovných lidí, kteří by dokázali třeba vést podnik, ale na druhou stranu vidím, že by neměli takovou trpělivost se vypořádat s nástrahami, které podnikání přináší. Není to vůbec jednoduché, je to neustálá improvizace. Musí na to být připraven člověk i jeho rodina tak, aby tím nikdo netrpěl. Pokud chcete mít pohodové zaměstnance, tak jim musíte dát šanci, aby i oni mohli vést dobrý rodinný život, aby se mohli do práce těšit a měli ji jako druhý domov a nechodili ve stresu do práce i z práce. Je důležité o ně pečovat.

Kdybyste začínala dnes s Petra Clinic znovu od začátku, je něco, co byste dělala jinak?

Asi bych to nechtěla měnit. Prošla jsem si to celé úplně od nuly. Vybudovala jsem firmu z ničeho. A to je náš největší úspěch. Člověk rostl postupně a nezanechalo to na něm žádné změny – doufám(smích). Ale těším se, že to jednou někomu předám a otevřu si třeba bufet s topinkami a budu moci tloustnout a ostatní nebudou koukat na moje nohy, jestli nemám celulitidu (smích).

Jaké je složení Vaší klientely?

Možná Vás to překvapí, ale určitě třetinu naší klientely už tvoří muži. Co se týče věku, tak je rozpětí od 15 let, kdy řešíme akné, až do stovky. Máme i dermatologii a odstraňujeme mateřská znaménka, takže tu máme i děti. Co se týká společenských vrstev, je to velmi rozmanité. A to je na tom to hezké. Je vidět, že se tady může cítit dobře každý.

Vzkaz pro čtenáře Diary of the Winners:
Musíte cítit srdcem, že chcete něco dělat. Na začátku jsem toužila mít malou místnůstku, kde můžu dělat to, co jsme si vymyslela. Neměla jsem ani peníze, ani prostory, ani konexe a bydlela jsem daleko od domova. Takže je důležité velké odhodlání, chtít to dělat a oddat se tomu. Mějte vizi.

Děkuji Petře za velmi inspirativní rozhovor. I tak velká firma se dá vybudovat úplně od nuly, pokud si jdete za svými sny a jste odhodlaní. Petra Řehořková je skvělým příkladem a já věřím, že Vás její odpovědi motivují k Vašim vlastním úspěchům.


Zdroj: http://www.diaryofthewinners.cz/?p=6535